PAH granollers

Plataforma Afectats per la Hipoteca

Ana Peinado enceta l’Obra Social de la PAH a Granollers

Deixa un comentari

Ana Peinado ha aconseguit un lloguer social al mateix pis que un any enrera havia deixat en dació

Ana Peinado ha aconseguit un lloguer social al mateix pis que un any enrera havia deixat en dació

Ana Peinado Segovia, de Granollers, ha aconseguit arrencar a Banc Sabadell un contracte de lloguer social per al pis del barri de Can Mònic on havia viscut durant set anys després d’haver-lo ocupat sense permís a final de febrer.
Tres mesos després de recuperar casa seva i amb la intervenció de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) de Granollers, Peinado va firmar un contracte de lloguer per a tres anys prorrogable. Paga uns 130 euros al mes, un terç del subsidi de poc més de 400 euros que cobra. El pis havia estat buit des que aquesta veïna de Granollers va pactar amb l’aleshores Caja de Ahorros del Mediterráneo (CAM) una dació en pagament, l’abril de 2011.És el primer cas en què la PAH de Granollers arrenca un lloguer social fent servir l’ocupació prèvia com a mesura de pressió.
Peinado, que ara té 54 anys, va comprar el pis de Can Mònic l’any 2004 per uns 160.000 euros. Al principi, ella i la seva parella pagaven uns 700 euros d’hipoteca.Els problemes van començar l’any 2009 quan es divorcia i es queda el pis en solitari. Al mateix temps, les quotes segueixen pujant i al final ja pagava 1.200 euros mensuals al banc. “Anava pagant i no devia res però treballava tant com podia per poder pagar. Al final, va ser la meva salut o deixar de pagar”. Peinado va negociar amb l’entitat financera i va aconseguir la dació en pagament. “No ho vaig dubtar perquè em volia treure el deute”.Finalment, el 16 d’abril de 2011 va perdre el pis. “No em van donar opció al llogar-lo. Jo els preguntava on havia d’anar però ells no em van donar cap opció”. Admet que perdre el lloc on havia viscut més de 15 anys va ser molt dur. “Jo ni vaig vendre ni vaig llogar, em van fer fora de casa meva”. Sense casa seva, aquesta veïna de Granollers va decidir deixar la feina –és cuinera– i ella i la seva filla van marxar a Andalusia, on hi té família. Hi van estar 10 mesos però van acabar tornant. “Vaig decidir marxar pensant en mi però no en la meva filla, que ho va passar molt malament. Un dia em va dir que si li volia fer un regal, que tornéssim aquí”. I van tornar. Van estar vivint a cases d’amics i familiars i va anar a demanar ajuda als serveis socials, Càritas, la Creu Roja, Adigsa… “Vaig esgotar totes les vies i no hi havia alternatives”. Sortia a caminar i les cames la portaven cap a Can Mònic i la vista se li quedava fixada al balcó de casa seva, que seguia amb el cartell d’“En venda” de la immobiliària del Banc Sabadell.Finalment, es va decidir i a finals de febrer va “recuperar” casa seva. Hi va entrar amb una clau que guardava perquè ningú havia canviat el pany. Va adoptar aquesta decisió en solitari seguint el model de la llei andalusa aprovada l’any 2011. Un cop a dins, va buscar l’ajuda de la PAH. “Em van donar tot el suport”, explica. Va ser la plataforma qui va iniciar les negociacions amb l’entitat financera, que van acabar amb èxit. “Van saber negociar bé”. Ella mateixa, però, també va anar a veure una responsable de l’entitat a Granollers amb qui ja es coneixien perquè abans treballava a la CAM. “Li vaig dir que ja estava a dins del seu pis però que abans que d’ells era meu. Si he tornat a aquest pis era perquè sentia que era casa meva”, comenta.

Ara, l’Ana Peinado col·labora activament amb la PAH: és la negociadora amb Nova Caixa Galícia i, especialment, s’encarrega de “l’obra social de la PAH” donant suport a persones que passen per la seva mateixa situació. “Sento allò que pateix qualsevol família que ha perdut casa seva i la vol recuperar”, explica.

Anuncis

Deixa un comentari

